Nemoc nebo dokonce úraz během zahraniční dovolené potká v letních měsících obvykle 500 až 600 klientů Allianz. Stačí jedno neopatrné šlápnutí a cesta na oběd vyjde bez pojištění na více než nejdražší jídlo v menu. Průměrné plnění za banální ambulantní ošetření v zahraničí překročilo loni v létě u Allianz 8 tisíc korun, za hospitalizaci pak přesáhlo 60 tisíc.
V červenci a srpnu loňského roku hlásili klienti Allianz nejvíce pojistných událostí z Řecka, Egypta, Chorvatska, Bulharska a Turecka. Příčinou byla často různá zažívací a střevní onemocnění, angíny, sluneční alergie, záněty očí a uší, vysoké teploty – a pak samozřejmě úrazy. Sečteme-li celý účet za ošetření a související úkony, včetně například převozu nemocných a zraněných zpět do vlasti, vyšla loni jedna taková pojistná událost pojišťovnu průměrně na 16 tisíc korun.
Pokud vás místo průměrů zajímají spíše konkrétní příklady, za léčbu zápalu plic spojeného se srdeční arytmií v Řecku zaplatila Allianz 1,8 milionu korun a nemít pojištění, žaludeční bolest v Egyptě by klienta vyšla na více než 160 tisíc korun. Infarkt v Itálii pak doktoři klientovi vyčíslili na 82 tisíc korun a s následky tonutí si v Chorvatsku poradili za 53 tisíc, které vyplatila Allianz.
Z čísel je patrné, že se doslova nevyplácí ověřovat si na vlastní kůži fámu o tom, že pro pobyty v rámci EU není cestovní pojištění potřeba. Kartička české zdravotní pojišťovny nám totiž zajistí právo na ošetření za stejných podmínek, jaké mají občané naší (unijní) destinace, ceny jednotlivých zdravotnických úkonů v zahraničí ale můžou být pro Čechy velice nepříjemným překvapením.
Jak se zachovat v případě, že máte pojištění sjednané a nastaly komplikace?
Jakmile vám to zdraví dovolí, kontaktujte asistenční službu své pojišťovny, která vás celým procesem provede. Abyste zajistili, že vyplacení pojistného plnění proběhne hladce, následky jakýchkoli potíží se pokuste co nejlépe zdokumentovat. Poranění si vyfoťte a pokuste se získat kontaktní údaje na svědky události, v ideálním případě i jejich písemnou výpověď.
Jestliže se při řešení události na místě dostanete do jednání s úřady, policií či právníky, v případě neporozumění jejich dokumentaci se nebojte před podpisem připsat k textu poznámku: „Textu nerozumím, podepisuji s výhradou,“ případně doplňte i váš popis situace. Kopii veškeré zdravotní dokumentace od zahraničních lékařů či jiných dokladů odevzdejte po příjezdu domů asistenční službě vaší pojišťovny.